Life in Poor Neighborhoods Is Hard on the Heart

MARTES, 9 de enero de 2018 - Donde vives podría influir en la probabilidad de desarrollar insuficiencia cardíaca, sugiere un nuevo estudio de EE. UU. | || 322

In addition to people's income and education level, the neighborhood in which they lived helped predict their risk, according to the researchers. People living in the poorest areas were at highest risk for heart failure, the researchers found.

La disponibilidad de gimnasios, lugares para comprar alimentos saludables e instalaciones médicas representaba casi el 5 por ciento del aumento del riesgo de insuficiencia cardíaca en áreas de bajos ingresos, sugirió el estudio. Los investigadores señalaron que mejorar el acceso a estos recursos podría beneficiar a las personas que viven en estos barrios.

"Existe evidencia que sugiere asociaciones fuertes e independientes entre el nivel socioeconómico personal, como educación, nivel de ingresos y ocupación, y riesgos de insuficiencia cardíaca y muchas otras enfermedades crónicas ", dijo el autor del estudio, Loren Lipworth. Es profesora asociada de epidemiología en el Vanderbilt University Medical Center en Nashville. || 329

"What this study adds is evidence suggesting that characteristics of your place of residence actually also play a significant role in influencing the risk of heart failure over and above the role of your own individual socioeconomic characteristics," she said in a news release from the American Heart Association. "It opens the door for possible interventions that center on preventive measures in the community."

The researchers used Census data on just over 27,000 middle-aged residents, to compare neighborhood socioeconomic variables in 12 southeastern states. The data included residents' wealth, education, jobs and housing patterns.

La mayoría de los participantes carecían de seguro y vivían en áreas con recursos limitados. Más de la mitad vivía en los barrios más desfavorecidos, y el 75 por ciento ganaba menos de $ 15,000 al año. Casi el 39 por ciento no tenía un diploma de escuela secundaria, y el 44 por ciento era obeso.

Durante un período de seguimiento promedio de más de cinco años, se diagnosticó insuficiencia cardíaca a 4.300 personas.

Those living in low-income areas were at highest risk for heart failure. The researchers noted that as socioeconomic status dropped from one community to the next, the risk for the condition increased 12 percent.

Después de tomar en cuenta otros factores contribuyentes, los investigadores concluyeron que el 4,8 por ciento de la disparidad en el corazón el riesgo de falla fue atribuible a factores del vecindario.

But the study did not prove that living in a poor area actually caused heart risk to rise, just that there was an association.

The researchers contend that improving access to community resources -- such as fitness facilities and hospitals -- would improve the heart health of local residents.

"Increased and improved access to community-level resources could mitigate cardiovascular disease risk factors like obesity, hypertension and diabetes," said study first author Dr. Elvis Akwo. He's a postdoctoral research fellow at Vanderbilt.

"Improved community-level resources may ultimately reduce the risk of heart failure in these communities," Akwo added.

The study was published Jan. 9 in the journal Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.

The U.S. National Heart, Lung, and Blood Institute has more information on heart failure.